Konto i platforma Inteligo – Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski

Inteligo jest internetowym kontem bankowym prowadzonym przez Powszechną Kasę Oszczędności Banku Polskiego SA. PKO Bank Polski jest obecnie największym bankiem w Polsce. Jego historia sięga 1919 roku. Bank zajmuje się obsługą małych i dużych przedsiębiorstw, korporacji, jak i osób fizycznych. Obecnie posiada ponad 1200 oddziałów własnych i ponad 2500 bankomatów. Jest bankiem numer jeden, jeśli chodzi o liczbę prowadzonych rachunków – ma ich na swoim koncie ponad 6 milionów, z czego większość założona jest w platformie Inteligo.

Historia Inteligo – konta i platformy online

kobieta składa podpis na dokumentach

PKO Bank Polski to największy bank w Polsce.

Historia Inteligo sięga 2000 roku. Nazwą tą ochrzczono jeden z pierwszych w Polsce systemów bankowości elektronicznej. W tworzeniu systemu brały udział firmy, takie jak McKinsey czy A.Klesyka. Konto Inteligo ruszyło w maju 2001 roku. Do końca 2001 roku, dzięki dynamicznej kampanii reklamowej, pozyskano ponad 100 tysięcy klientów banku. W roku 2006 bank odnotowywał liczbę klientów na ponad 530 tysięcy. Od listopada 2002 roku konta Inteligo prowadzone są oficjalnie przez PKO Bank Polski.

Późniejsza historia Inteligo:

  • 2004 rok – przeniesienie kont e-Superkonto na platformę Inteligo
  • 2007 rok – uznanie konta Inteligo, jako najlepszego konta internetowego
  • 2010 rok – powtórzenie sukcesu z roku 2007 i ponowna wygrana konkursu „Najlepsze konto internetowe”

Problemy Inteligo z hakerami

Bank prosi o ostrożność z podaniem własnego loginu i hasła. Do zakładających konto docierają fałszywe maile i SMS-y z linkiem do podstawionej strony systemu Inteligo. W ten sposób osoby trzecie wyłudzają dane kont. Nie wolno również podawać osobom trzecim, podającym się za pracowników banku, swoich numer CVV lub numeru PIN. O dane te nigdy nie poprosi żaden prawdziwy pracownik banku.

Rodzaje kont Inteligo i oferta Banku Polskiego

Najbardziej popularnym kontem w platformie Inteligo jest „Konto indywidualne Inteligo”. Klienci banku mają dostęp do szeregu bezpłatnych usług za „0 zł”.

Darmowe usługi konta:

  • Prowadzenie konta
  • Przelewy krajowe
  • Zlecenia stałe, realizowane przez Internet
  • Wydanie karty i jej używanie (przy transakcjach powyżej 100 zł)
  • 0 zł za wypłaty z bankomatów PKO Banku Polskiego, BZ WBK i Nordea Bank Polska

W darmowej ofercie brakuje jedynie wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce, co niezwykle ułatwia życie wszystkim posiadaczom kart płatniczych i debetowych. Co ciekawe, w ramach jednego konta indywidualnego, można otworzyć dowolną liczbę rachunków z nadanymi przez klienta nazwami. Pomaga to w zarządzaniu własnymi finansami.

Identyczna oferta dotyczy „Konta wspólnego Inteligo”. Pełnoprawnymi właścicielami może zostać nawet do trzech osób. Dzieci mogą zostać współwłaścicielami konta od 13 roku życia. Każdy z właścicieli ma te same pełne uprawnienia do zarządzania finansami.

Również oferta „Konta firmowego Inteligo” wygląda bardzo podobnie. Dochodzi tutaj jednak jeszcze pozycja darmowych przelewów do ZUS i US.

W jaki sposób skontaktować się z pracownikami Inteligo?

Kontakt dla osób chcących otworzyć konto Inteligo:

  • Telefon: 801 121 121 (dla dzwoniących w kraju)
  • Telefon: +48 81 535 60 00 (dla dzwoniących za pomocą telefonów komórkowych i z zagranicy)
  • Adres korespondencyjny:

Inteligo
Powszechna Kasa Oszczędności
Bank Polski Spółka Akcyjna
Pl. Bankowy 2
00-095 Warszawa

W celu założenia konta Inteligo, można wnioskować o to całkowicie online, przez Internet.

  • Wniosek do założenia konta:  https://inteligo.pl/wniosek/konto

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz