AliorSync kończy swoją działalność. Co stanie się z klientami banku?

AliorSync był jednym z pierwszych w pełni wirtualnych banków. Marka należała do średniej wielkości Alior Banku, który rozpoczął działalność w Polsce w 2008 roku. Już 4 lata później, w czerwcu 2012 roku, klienci mogli korzystać z zaplecza technicznego AliorSync – banku nowego formatu, dostępnego całkowicie online, 24 godziny na dobę.

Pierwsze zwolnienia pracowników

rodzina w bankuW 2013 roku bank obsługiwał już ponad 1 740 000 klientów, w tym sporą część zainteresowanych usługami banku stanowili klienci biznesowi – ponad 112 000 osób i firm. Tym samym Alior Bank stworzył jedną z najsilniej i najprężniej działających sieci bankowych w Polsce, tworząc prawie 800 placówek, w tym 209 samych oddziałów własnych, 444 placówek partnerskich oraz 142 mini oddziałów marki Alior Bank Express.
Prowadzenie tak szeroko zakrojonej działalności poprowadziło do zatrudnienia aż 6000 pracowników. Niestety, zmiany związane z usunięciem z rynku marki AliorSync, oraz reorganizacja dotychczasowej centrali banku, przyczyniły się do zwolnienia kilkuset pracowników. Zwolnienia rozpoczęły się w lutym tego roku.

Jakie usługi oferował AliorSync?

Będąc produktem nowym na rynku, AliorSync szybko zyskał swoich zwolenników. Wśród największych plusów i oferowanych przez AliorSync możliwości, wymienić można:

  • Dostępność 24h/dobę
  • Dostępność do bankowości całkowicie przez Internet – w każdym miejscu na Ziemi
  • Możliwość realizacji wszystkich usług dotychczas realizowanych jedynie w tradycyjnych oddziałach banku
  • Otworzenie „Wirtualnego Oddziału”
  • Dostęp do bankowości przez komórkę
  • Asystent płatności pomagający kontrolować wydatki
  • Autoryzowane przelewy via Facebook i PayPal
  • Logowanie dostosowane specjalnie do preferencji klientów
  • Specjalne rachunki dla osób korzystających z usługi jedynie przez Internet
  • Wprowadzenie nowych produktów oszczędnościowych
  • 6-miesięczna lokata oprocentowana na 6,5% w skali roku – dla nowych klientów banku
  • Nowe produkty kredytowe
  • Raty AliorSync przez Internet
  • Aplikacja „Zrób dobry Deal” dla osób często kupujących przez Internet
  • Udostępniona Strefa Rozrywki

Pierwszy taki bank na świecie” – hasło reklamowe AliorSync

Szumnie rozpowszechniane hasło banku odnosiło się przede wszystkim do trzech najciekawszych i nowych funkcjonalności banku:

  • „Wirtualnego Oddziału”
  • „Menadżera Finansów”
  • W pełni funkcjonalnej bankowości mobilnej

Za pomocą Wirtualnego Oddziału klienci banku mogli w każdej chwili uzyskać kontakt online z przedstawicielem banku. Rozmowa miała charakter wideokonferencji, więc angażowała obu uczestników w równy sposób, jak na normalnym, tradycyjnym spotkaniu w banku. Dodatkowo rozmowa „ulepszona” została o przyjemne w odbiorze wizualizacje ofert czy dokonywanych transakcji. Bankowość mobilna została rozszerzona o dedykowane aplikacje dla urządzeń Ios (iPhone) oraz Android. Aplikacje banku były darmowo udostępniane w największych sklepach internetowych – App Store i Google Play. Wprowadzono tutaj bardzo ciekawe rozwiązania, takie jak „potrząśnięcie” telefonem w celu szybkiego uzyskania informacji o stanie konta. Przelewy dokonywać można było nawet za pomocą zdjęcia faktury czy rachunku. Menedżer Finansów pozwalał na szybki i kompleksowy dostęp do stanu swojego domowego czy firmowego budżetu wraz z importem historii rachunków z innych banków i kont.

Dlaczego AliorSync zniknął z rynku?

AliorSync rósł w siłę bardzo szybko i zapewniał swojemu bankowi duże wpływy oraz ciągły napływ nowych klientów. Usługi i produkty banku były dostosowane do potrzeb, przede wszystkim, młodych ludzi i osób biznesu. Dlaczego więc Alior Bank zdecydował się na usunięcie marki z rynku? Odpowiedź na to pytanie została przedstawiona na konferencji prasowej na początku tego roku. Alior Bank oficjalnie nawiązał współpracę z operatorem komórkowym – T-mobile.
Dzięki tej współpracy sugeruje się, że Alior Bank zdobędzie około 2 milionów nowych klientów w przeciągu nadchodzących 5 lat.

T-Mobile Usługi Bankowe zamiast AliorSync

Pełna nazwa nowego banku wirtualnego brzmi „T-Mobile Usługi Bankowe, dostarczane przez Alior Bank”. Rebranding marki sukcesywnie wprowadzany jest od maja tego roku. Dla klientów korzystających z usług AliorSync nie będą wprowadzone żadne nowe zmiany – poza zmianą wizerunku i nazwy banku, powinni oni zachować wszystkie swoje przywileje i dawny status (również numery kont bankowych, kart debetowych i kredytowych, loginy, hasła itd.).
T-Mobile zachowuje bezpłatne usługi AliorSync, takie jak:

  • Prowadzenie rachunku
  • Wypłaty z bankomatów w Polsce
  • Wypłaty z bankomatów za granicą
  • Opłata za kartę debetową
  • Przelewy przez Internet

Nowa oferta AliorSync w T-Mobile

Z ofertą nowego AliorSync pod kierownictwem T-Mobile zapoznać się można za pomocą strony internetowej:

  • http://www.t-mobilebankowe.pl/

Informacje uzyskać można także za pomocą Infolinii oraz formularza kontaktowego:

  • Infolinia: 19 506
  • Formularz kontaktowy: https://www.t-mobilebankowe.pl//kontakt

Czy zmiana wizerunku banku oraz wprowadzenie nowej nazwy, zostanie ostatecznie przyjęta przychylnie przez klientów? Czy zmiany te będą miały długoterminowy wpływ na funkcjonowanie samego Alior Banku? To pytania, które kierujemy właśnie do Państwa. Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *