Santander Consumer Bank działa na rynku polskim od 2006 roku. Właścicielem banku jest hiszpańska grupa Banco Santander. Swoją siedzibę w Polsce bank posiada we Wrocławiu. Jest jednym z mniejszych banków w Polsce, a z jego oferty wykluczona jest obsługa rachunków osób fizycznych i gospodarczych.
Działalność i oferta banku
W 2011 roku nastąpiło połączenie Santandera z AIG Bank Polska. Bank zajmuje się głównie udzielaniem kredytów. W tym, z jego oferty wyłączone są kredyty hipoteczne. Z oferty zostały usunięte w 2009 roku, a bank tłumaczył to niską rentownością produktu. Również w tym roku zamknięto ponad 50 placówek Santander Consumer Bank.
Główna oferta banku:
- Kredyty samochodowe
- Kredyty gotówkowe
- Karty kredytowe
- Zakupy na raty
- Lokaty, ubezpieczenia i leasing
Oferta kredytowa pod lupą
Odwiedzając oficjalną stronę banku – www.santanderconsumer.pl – trudno znaleźć rzetelne informacje na temat oferowanych produktów. We wszystkich zakładkach znajdują się lakoniczne informacje o „najlepszych”, „najtańszych”, „najbezpieczniejszych” kredytach, lokatach czy kartach. Brak informacji o maksymalnych i minimalnych kwotach, prowizjach, oprocentowaniu czy opłatach dodatkowych. Zasady udzielania kredytów gotówkowych w Santander Consumer Bank pozostają zagadką. Jedynie w tabeli opłat i prowizji odnaleźć można informację o wysokości prowizji, która w przypadku kredytów gotówkowych wynosi od 0 do 9,99% wartości kredytu.
Ciekawa i bogata oferta kredytów samochodowych
W ofercie kredytów samochodowych znajdują się takie produkty jak:
- Kredyt samochodowy
- Kredyt na motocykl, quad
- Kredyt na motorower, skuter
- Pożyczka samochodowa
- Kredyt refinansowany na spłatę kredytu udzielonego przez inny bank
Najbardziej optymalna oferta przedstawiona jest w przypadku zwykłego kredytu samochodowego, który cechuje się następującymi właściwościami:
- Kredyt na dowolny cel (zakup samochodu, motoroweru oraz innych pojazdów nowych i używanych)
- Bez zaświadczeń o dochodach
- Maksymalny okres kredytowania do 96 miesięcy
Dodatkowo bank finansuje pojazdy zakupione zarówno w komisach, u dealerów, jak i od osób fizycznych.
Opinie byłych i obecnych klientów Santander Consumer Bank
Opinie klientów na temat banku są podzielone. Połowa z nich ponownie skorzystałaby z usług banku, jeśli miałaby do tego okazję, a połowa zdecydowanie odmówiłaby skorzystania z przyszłych usług. Według jednego z wiodących portali zbierającego opinie klientów o instytucjach finansowych:
- 49% klientów ocenia bank pozytywnie
- 51% klientów ocenia bank negatywnie
Plusy przedstawianie przez klientów | Minusy przedstawianie przez klientów |
---|---|
+ dobra oferta pożyczek z minimalną ratą | - wprowadzanie w błąd w przypadku sprzedaży ratalnej |
+ niskie oprocentowanie kredytów | - duże koszty kredytów z ubezpieczeniem |
+ czystość i ład w siedzibach banku, należyta obsługa | - nawet jednodniowe opóźnienie w spłacie kredytu skutkuje bardzo nieprzyjemnymi konsekwencjami |
+ szybkie przyznawanie kredytów | - duże koszty dodatkowych sankcji |
- nieprzyjemna obsługa na infolinii |
Kontakt z pracownikami
- Infolinia ogólna: 195 00
- Formularz online: https://www.santanderconsumer.pl/formularz-oferta-sprzedaz